| L'Heraldo i Catalunya | |
|
|
Autor | Missatge |
---|
ranciolí
Nombre de missatges : 854 Registration date : 06/09/2006
| Assumpte: L'Heraldo i Catalunya Dj Jun 28, 2007 9:32 pm | |
| Enveja del penis alan | 27 Juny, 2007 18:35
(Aparegut a Temps de Franja núm.68, columna «L'Esmolet», el juliol de 2007) Fullejo molt pel damunt l'Heraldo de Aragón cada dimarts i divendres, quan m'arriba amb La Comarca. Confesso que en essència m'entretinc a buscar-hi les notícies referents a Catalunya. És una tasca morbosa, ho sé, però em crida l'atenció que un mitjà aragonès dediqui tant d'espai a la "regió" veïna. La darrera perla és una columna d'opinió signada per José Javier Rueda en contra d'un llibre que no he llegit, La catedral del mar. Parla de "greus tergiversacions" històriques perquè a la novel·la es diu que Catalunya va ser un gran regne. I ho compara, sense cap rubor, amb les falsificacions antijueves del libel "Protocols dels Savis de Sió" o les mentides que justificaren la invasió de l'Iraq. L'article, això sí, acaba amb un contundent "Nunca hubo un reino de Cataluña".
Des d'un sector d'Aragó hi ha l'obsessió de demostrar que Catalunya no va ser mai un regne. Un psiquiatra potser diagnosticaria que aquests aragonesos pateixen una mena de la síndrome d'"enveja del penis" aplicada al sentiment nacional. No entenen que Aragó, havent estat regne, actualment no passi de "región" castellanitzada; mentre Catalunya, un simple comtat, manté una forta personalitat després de tants segles. Tot això, amanit amb les peces del Museu Diocesà de Lleida i quatre tòpics més, serveix al diari més llegit del país (jo sí que crec que Aragó és un país) per fer bullir l'olla de l'anticatalanisme. Mentrestant deixen morir les llengües del seu pais -les no castellanes, s'entén- amb alegre indiferència. http://esmolet.bloc.cat/post/6198/173568 | |
|
| |
Rondinaire
Nombre de missatges : 731 Registration date : 06/09/2006
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Dj Jul 05, 2007 7:34 pm | |
| | |
|
| |
Geodacus
Nombre de missatges : 12 Registration date : 20/07/2007
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Dv Jul 20, 2007 7:02 pm | |
| Compte, Catalunya fou realment el cap d'aquest regne, on Aragó hi tenia escassa importància. De fet, la corona prenia el nom de Catalunya. Mai fins el segle XVIII es parlà de Corona d'Aragó, i tots sabem perquè s'hi començà a parlar aleshores. | |
|
| |
Joannòt d'Òstariz
Nombre de missatges : 245 Localisation : Dejos de Cagira Registration date : 14/10/2006
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Ds Jul 21, 2007 1:14 pm | |
| - Geodacus escrigué:
- Compte, Catalunya fou realment el cap d'aquest regne, on Aragó hi tenia escassa importància.
De fet, la corona prenia el nom de Catalunya. Mai fins el segle XVIII es parlà de Corona d'Aragó, i tots sabem perquè s'hi començà a parlar aleshores. El texto ye ben majo... els comentaris, coma siempre. | |
|
| |
El noi del sucre
Nombre de missatges : 778 Registration date : 05/09/2006
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Dl Jul 23, 2007 8:54 am | |
| - Geodacus escrigué:
De fet, la corona prenia el nom de Catalunya. Mai fins el segle XVIII es parlà de Corona d'Aragó, i tots sabem perquè s'hi començà a parlar aleshores. A veure si estudiem una mica d´història, company.... | |
|
| |
ranciolí
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Dl Jul 23, 2007 11:02 am | |
| Oigs, cada vegada que entre algú nou ham de repetir els debats? :-D | |
|
| |
El noi del sucre
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Dl Jul 23, 2007 11:21 am | |
| - ranciolí escrigué:
- Oigs, cada vegada que entre algú nou ham de repetir els debats? :-D
Sembla que si....alguns venen a donar classes d´història. | |
|
| |
Geodacus
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Dl Jul 23, 2007 7:21 pm | |
| - El noi del sucre escrigué:
- Geodacus escrigué:
De fet, la corona prenia el nom de Catalunya. Mai fins el segle XVIII es parlà de Corona d'Aragó, i tots sabem perquè s'hi començà a parlar aleshores. A veure si estudiem una mica d´història, company.... Aviam si l'estudies tu, i no manipulada. | |
|
| |
Geodacus
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Dl Jul 23, 2007 7:25 pm | |
| - El noi del sucre escrigué:
- ranciolí escrigué:
Sembla que si....alguns venen a donar classes d´història. Jo simplement he dit el que tinc per cert. Si tu et vols creure la versió oficial, allà tu. I no seré jo qui adori el territori que ens traí als catalans (i a ells mateixos) el 1412. | |
|
| |
El noi del sucre
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Dl Jul 23, 2007 7:32 pm | |
| - Geodacus escrigué:
Jo simplement he dit el que tinc per cert. Si tu et vols creure la versió oficial, allà tu.
I no seré jo qui adori el territori que ens traí als catalans (i a ells mateixos) el 1412. Qui ha dit que jo crec la "versió oficial"? només hi ha una "versió oficial" o n´hi ha més d´una? qui diu quina és la manipulada i quina no?....Des de quan els territoris traeixen? Jo pensava que traien les persones... Ah! et felicito per tenir per certes coses de fa més de 500 anys, a la facultat d´història no ho tenien tot tan clar com tu. | |
|
| |
El noi del sucre
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Dl Jul 23, 2007 7:36 pm | |
| - Geodacus escrigué:
Aviam si l'estudies tu, i no manipulada. Ja la vaig estudiar nen, em va costar 5 anys llicenciar-me...I si els mestres que vaig tenir d´història medieval de Catalunya t´haguessin llegit encara s´estarien rient de les afirmacions que has fet... | |
|
| |
Rondinaire
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Dl Jul 23, 2007 8:39 pm | |
| Ja ho deia en ranci: Quin avorrimentPer cert, no es podia habilitar les funcions les de quote, url, img, per no haver d'escriure, p ex, [url][/url]? | |
|
| |
esparver
Nombre de missatges : 237 Registration date : 07/09/2006
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Dt Jul 24, 2007 3:27 pm | |
| - Geodacus escrigué:
- El noi del sucre escrigué:
- ranciolí escrigué:
Sembla que si....alguns venen a donar classes d´història. Jo simplement he dit el que tinc per cert. Si tu et vols creure la versió oficial, allà tu.
I no seré jo qui adori el territori que ens traí als catalans (i a ells mateixos) el 1412. Una xiqueta classe d'història, que et fa bona falta: https://www.youtube.com/watch?v=-Y2W3dqho1k | |
|
| |
Rondinaire
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Dt Jul 24, 2007 4:40 pm | |
| Ups, pensava que seria el primer vídeo dels marzelinos | |
|
| |
ranciolí
| Assumpte: mmmhhhhh.... Dt Jul 24, 2007 5:42 pm | |
| a l'estil El Koala en manolo escobar | |
|
| |
ranciolí
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Dt Jul 24, 2007 6:18 pm | |
| - esparver escrigué:
- Una xiqueta classe d'història, que et fa bona falta:
https://www.youtube.com/watch?v=-Y2W3dqho1k Buff los putos DefConDos. Cutresaltxitxeros! | |
|
| |
El noi del sucre
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Dt Jul 24, 2007 6:20 pm | |
| - ranciolí escrigué:
- esparver escrigué:
https://www.youtube.com/watch?v=-Y2W3dqho1k Buff los putos DefConDos. Cutresaltxitxeros! Amén.....van fer el mateix disc dos o tres vegades. | |
|
| |
Geodacus
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Dt Jul 24, 2007 6:25 pm | |
| - esparver escrigué:
- Geodacus escrigué:
- El noi del sucre escrigué:
- ranciolí escrigué:
Sembla que si....alguns venen a donar classes d´història. Jo simplement he dit el que tinc per cert. Si tu et vols creure la versió oficial, allà tu.
I no seré jo qui adori el territori que ens traí als catalans (i a ells mateixos) el 1412. Una xiqueta classe d'història, que et fa bona falta: https://www.youtube.com/watch?v=-Y2W3dqho1k Pensava que aquest era un fòrum cult i enriquidor. Ja veig que anava equivocat. | |
|
| |
Rondinaire
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Dt Jul 24, 2007 6:31 pm | |
| Bé. no será pas cult i enriquidor per la qualitat del teu missatge inicial, aquell que parlava de la inexistència del nom de corona d'aragó | |
|
| |
El noi del sucre
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Dt Jul 24, 2007 6:42 pm | |
| - Geodacus escrigué:
Pensava que aquest era un fòrum cult i enriquidor. Ja veig que anava equivocat. Som amics de la digressió... | |
|
| |
esparver
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Dt Jul 24, 2007 7:06 pm | |
| - ranciolí escrigué:
- esparver escrigué:
https://www.youtube.com/watch?v=-Y2W3dqho1k Buff los putos DefConDos. Cutresaltxitxeros! El cutresaltxitxerisme ere una de les meues intencions. N'hi havie mes... | |
|
| |
esparver
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Dt Jul 24, 2007 7:16 pm | |
| - Geodacus escrigué:
- Pensava que aquest era un fòrum cult i enriquidor. Ja veig que anava equivocat.
I tant que anavas equivocat! Quina ocurrència escriure el tercer i el novè missatge d'aquest fil a un fòrum cult i enriquidor com aquest. S'hi pot ser historiador de fira, o de tot a cent, però tu t'has passat. | |
|
| |
El noi del sucre
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Dc Jul 25, 2007 9:31 am | |
| - esparver escrigué:
S'hi pot ser historiador de fira, o de tot a cent, però tu t'has passat. Jo soc del primer tipus.... | |
|
| |
ranciolí
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya Dc Jul 25, 2007 9:35 am | |
| - Geodacus escrigué:
- Pensava que aquest era un fòrum cult i enriquidor. Ja veig que anava equivocat.
Pataleeeeeeeeeeeta del ninyo, senyora, pataleeeeeeeeeeta del ninyo. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: L'Heraldo i Catalunya | |
| |
|
| |
| L'Heraldo i Catalunya | |
|