Neop@tria
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Neop@tria

Foro de discusión ta todas as antiguas tierras d'a Corona d'Aragón. Fòrum de discussió per a totes les terres de l'antiga Corona d'Aragó. Fòrum de debat per totas las terras de l'antiga Corona d'Aragon.

ÍndexÍndex  GALERIAGALERIA  CercarCercar  Últimas imágenesÚltimas imágenes  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar Sessió  

Pa amb tomata

5 participantes
AutorMissatge
cat1714

cat1714

Nombre de missatges : 989
Registration date : 05/09/2006

Pa amb tomata Empty
MissatgeAssumpte: Pa amb tomata   Pa amb tomata Icon_minitimeDt Feb 06, 2007 1:22 pm

Pa amb tomata

La Secretaria de Política Lingüística ha detectat un dèficit de l’ús del català en productes culturals del jovent. Només en productes culturals? Dissabte vaig comprar al Mercadona pa amb tomata empaquetat. No és broma. L’innovador enginy alimentari és de la marca Anitin i té la peculiaritat d’explicar els ingredients en setze idiomes. He dit bé, setze. Gràcies a les bosses d’Anitin podem saber que pa amb tomata, en polonès, es diu chleb pomidorowy, i que en hongarès és fuszeres paradicsomos piritós keryér. També està en rus, àrab, xinès, holandès i anar fent. No endevinaran mai en quina llengua no està escrit pa amb tomata. Efectivament, en català. Per a més malícia, la fàbrica d’Anitin no és pas a Badajoz, sinó a Carlet, al País Valencià. Si no són prou arguments per deixar d’adquirir aquest inèdit preparat, deixeu-me afegir que és més dolent que el fred tardà.

Josep Ramon Correal
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.racocatala.cat/cat1714/
El noi del sucre

El noi del sucre

Nombre de missatges : 778

Pa amb tomata Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pa amb tomata   Pa amb tomata Icon_minitimeDt Feb 06, 2007 1:30 pm

Si no m´erro tomata està acceptat al DIEC, si tenim en compte que Mercadona es una empresa valenciana i la fàbrica del producte està a Carlet no se on veu el problema.
Jo no el compraria ni borratxo.
Tornar a dalt Ir abajo
cat1714

cat1714

Pa amb tomata Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pa amb tomata   Pa amb tomata Icon_minitimeDt Feb 06, 2007 1:41 pm

El noi del sucre escrigué:
Si no m´erro tomata està acceptat al DIEC, si tenim en compte que Mercadona es una empresa valenciana i la fàbrica del producte està a Carlet no se on veu el problema.
Jo no el compraria ni borratxo.

Sí que està acceptat, però em sembla que aquesta variant l'ha fet servir només l'articulista, que s'esforça a usar un català dialectal. Al producte, pel que he entès no hi diu ni "tomata", ni "tomàquet" ni "tomàtiga".
Tornar a dalt Ir abajo
El noi del sucre

El noi del sucre

Pa amb tomata Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pa amb tomata   Pa amb tomata Icon_minitimeDt Feb 06, 2007 1:53 pm

Tens raó, l´he llegit ràpid i no he agafat el sentit de l´article.
Tornar a dalt Ir abajo
ranciolí

ranciolí

Nombre de missatges : 854
Registration date : 06/09/2006

Pa amb tomata Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pa amb tomata   Pa amb tomata Icon_minitimeDt Feb 06, 2007 2:00 pm

cat1714 escrigué:
Sí que està acceptat, però em sembla que aquesta variant l'ha fet servir només l'articulista, que s'esforça a usar un català dialectal. Al producte, pel que he entès no hi diu ni "tomata", ni "tomàquet" ni "tomàtiga".
Ale, tu tb, "tomata" és un esorç major que posar "tomàquet"?
Tornar a dalt Ir abajo
cat1714

cat1714

Pa amb tomata Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pa amb tomata   Pa amb tomata Icon_minitimeDt Feb 06, 2007 2:10 pm

ranciolí escrigué:
cat1714 escrigué:

Per a mi sí que és un esforç fer servir "tomata" d'allò que anomeno "tomaca" o "tomaques".
Tornar a dalt Ir abajo
ebrenc

ebrenc

Nombre de missatges : 444
Registration date : 20/10/2006

Pa amb tomata Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pa amb tomata   Pa amb tomata Icon_minitimeDc Feb 07, 2007 1:04 am

ranciolí escrigué:
cat1714 escrigué:
claca (per cert, jo en dic tomaca)
Tornar a dalt Ir abajo
Elladan

Elladan

Nombre de missatges : 161
Registration date : 08/10/2006

Pa amb tomata Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pa amb tomata   Pa amb tomata Icon_minitimeDc Feb 07, 2007 4:34 am

Jo tomata o en plural tomates.
Tornar a dalt Ir abajo
ranciolí

ranciolí

Pa amb tomata Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pa amb tomata   Pa amb tomata Icon_minitimeDc Feb 07, 2007 11:47 am

cat1714 escrigué:
ranciolí escrigué:
cat1714 escrigué:

Per a mi sí que és un esforç fer servir "tomata" d'allò que anomeno "tomaca" o "tomaques".
Per tant, tant esforç t'és escriure tomata com tomàquet com tomatoe.

Editat per darrera vegada per el Dc Feb 07, 2007 12:13 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
El noi del sucre

El noi del sucre

Pa amb tomata Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pa amb tomata   Pa amb tomata Icon_minitimeDc Feb 07, 2007 12:11 pm

ranciolí escrigué:
Per tant, tant esforç t'és dir tomata com tomàquet com tomatoe.

No és per tocar els collons, però no estem parlant de dir sinó d´escriure.
Tornar a dalt Ir abajo
ranciolí

ranciolí

Pa amb tomata Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pa amb tomata   Pa amb tomata Icon_minitimeDc Feb 07, 2007 12:14 pm

Reparat...Neutral
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

Pa amb tomata Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pa amb tomata   Pa amb tomata Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Pa amb tomata
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Neop@tria :: Linguae-
Canviar a: