| Lleida, capital de la cultura… espanyola | |
|
|
Autor | Missatge |
---|
Rondinaire
Nombre de missatges : 731 Registration date : 06/09/2006
| Assumpte: Lleida, capital de la cultura… espanyola Dj Gen 11, 2007 5:25 pm | |
| CAt, què hi anirà a veure a la lorena? http://www.tribuna.cat - Cita :
- 0/01/2007 · Lleida
Aquest dijous, 11 de gener, la lleidatana Lorena Gómez interpretarà la cançó 'Heroe', de Maria Carey, a fi de persuadir els espanyols que no mereix ser bandejada de la manufuctura de celebritats del bram refregit que s’anomena, eloqüentment, Operación Triunfo. A partir de dos quarts de deu de la nit, una gernació de veïns de Lleida s’aplegarà al Teatre Municipal de l’Esorxador, on Telecinco realizarà desconnexions en directe, per mostrar el seu zel a favor de Lorena: com a conciutadana, és immediatament digna d’obtenir el salconduit del programa ─és clar, doncs, tal com pontifiquen alguns, que les identitats col·lectives cotitzen a la baixa. Lorena Gómez entonarà una cançó manllevada en un aclamat concurs televisiu espanyol que convocarà milers de lleidatans davant del televisor. Lorena serà la representant d’una de les cinc ciutats espanyoles que es batran artísticament, i si la noia hi acaba reeixint, esdevindrà ─si no ho ha fet ja─ una refulgent, encara que làbil, icona de la cultura popular lleidatana... i espanyola. La capital del Segrià serà aquest dijous un dels punts cardinals de la geografia musical dels espanyols, i tant és que, quant a la llengua de les cançons, un anglès balbucejat hagi quasi substituït el castellà: Lleida tindrà veu en tant que ciutat espanyola, com espanyol és el marc d’adhesió nacional que Operación Triunfo enforteix.
Potser el Gran Hermano de pretextos musicals, gestat pels qui, fa dècades, quan feien país, feien el nostre, serà el fenomen cultural més significatiu, en termes de coneixement i acceptació socials, de la Lleida del 2007. Any en què, precisament, la ciutat assumeix vigorosament la capitalitat de la cultura catalana. Previnguts com n’estem, no farem prospeccions comparatives que, a més d’odioses, serien injustes. Ens permetrem, només, de fer un suggeriment als responsables de la programació, pendent de tancament definitiu: mostrin, tant com puguin, l’esplendor dels nostres cantants i compositors, sobretot la d’aquells aplicats en l’’operació supervivència’. de la pàgina de t5
- Cita :
- LORENA GÓMEZ PÉREZ
Lugar de nacimiento: Lleida
Estudios: ESO. Actualmente es dependienta de Zara
Vive con sus padres y una de sus hermanas. Hija de un policía nacional y una ama de casa. Es la pequeña de 3 hermanas y no tiene novio. Le gustaría estudiar Educación Musical. | |
|
| |
cat1714
Nombre de missatges : 989 Registration date : 05/09/2006
| Assumpte: Re: Lleida, capital de la cultura… espanyola Dj Gen 11, 2007 5:36 pm | |
| - Rondinaire escrigué:
- CAt, què hi anirà a veure a la lorena?
Visc al davant del teatre dels collons aquest. A veure si tinc sort i m'entrevisten pel carrer els de telecinco. | |
|
| |
El noi del sucre
Nombre de missatges : 778 Registration date : 05/09/2006
| Assumpte: Re: Lleida, capital de la cultura… espanyola Dj Gen 11, 2007 8:21 pm | |
| - cat1714 escrigué:
Visc al davant del teatre dels collons aquest. . Jo pensava que vivies fora de la ciutat... | |
|
| |
cat1714
| Assumpte: Re: Lleida, capital de la cultura… espanyola Dj Gen 11, 2007 11:47 pm | |
| Ara hi acabo de passar pel davant i he vist que els han fotut al carrer, fora del teatre. A passar fred, fent el bèstia a la vora del monument a Lluís Companys.
El públic no gaire nombrós, una cinquantena de néts i renéts de xarnegos del barri veí de la Mariola, i gràcies. | |
|
| |
ilerget
Nombre de missatges : 86 Registration date : 20/09/2006
| Assumpte: Re: Lleida, capital de la cultura… espanyola Dt Gen 16, 2007 12:55 am | |
| - cat1714 escrigué:
- Ara hi acabo de passar pel davant i he vist que els han fotut al carrer, fora del teatre. A passar fred, fent el bèstia a la vora del monument a Lluís Companys.
El públic no gaire nombrós, una cinquantena de néts i renéts de xarnegos del barri veí de la Mariola, i gràcies. Vamos, quatre gitsnots mal contats. | |
|
| |
cat1714
| Assumpte: Re: Lleida, capital de la cultura… espanyola Dc Gen 17, 2007 9:36 am | |
| - ilerget escrigué:
- cat1714 escrigué:
- Ara hi acabo de passar pel davant i he vist que els han fotut al carrer, fora del teatre. A passar fred, fent el bèstia a la vora del monument a Lluís Companys.
El públic no gaire nombrós, una cinquantena de néts i renéts de xarnegos del barri veí de la Mariola, i gràcies. Vamos, quatre gitsnots mal contats. Els gitanos de la Mariola la majoria són catalans. Els gitanos ecspanyols viuen en altres barris. | |
|
| |
El noi del sucre
| Assumpte: Re: Lleida, capital de la cultura… espanyola Dc Gen 17, 2007 10:12 am | |
| - cat1714 escrigué:
Els gitanos de la Mariola la majoria són catalans. Els gitanos ecspanyols viuen en altres barris. L´altre dia passejant pel pla de l´aigua vaig sentir a més d´un xerrar català... | |
|
| |
cat1714
| Assumpte: Re: Lleida, capital de la cultura… espanyola Dc Gen 17, 2007 11:57 am | |
| - El noi del sucre escrigué:
- cat1714 escrigué:
Els gitanos de la Mariola la majoria són catalans. Els gitanos ecspanyols viuen en altres barris. L´altre dia passejant pel pla de l´aigua vaig sentir a més d´un xerrar català... I tant que sí. Però estan en perill de substitució pels magribins que s'han instal·lat allà. Un garrotín de Lleida diu així: "Els peixos del riu de Lleida, diu que en són de mal païts; els calistros del Pla de l'Aigua, se'ls halen sense fregir." | |
|
| |
El noi del sucre
| Assumpte: Re: Lleida, capital de la cultura… espanyola Dc Gen 17, 2007 1:11 pm | |
| - cat1714 escrigué:
Un garrotín de Lleida diu així:
"Els peixos del riu de Lleida, diu que en són de mal païts; els calistros del Pla de l'Aigua, se'ls halen sense fregir." Tinc un cd on el Marquès de Pota canta aquest garrotí. | |
|
| |
ranciolí
Nombre de missatges : 854 Registration date : 06/09/2006
| Assumpte: Re: Lleida, capital de la cultura… espanyola Dc Gen 17, 2007 1:39 pm | |
- cat1714 escrigué:
"Els peixos del riu de Lleida, diu que en són de mal païts; els calistros del Pla de l'Aigua, se'ls halen sense fregir." Tinc un cd on el Marquès de Pota canta aquest garrotí. Crec que també el tinc... | |
|
| |
cat1714
| Assumpte: Re: Lleida, capital de la cultura… espanyola Dc Gen 17, 2007 1:42 pm | |
| - ranciolí escrigué:
- El noi del sucre escrigué:
- cat1714 escrigué:
"Els peixos del riu de Lleida, diu que en són de mal païts; els calistros del Pla de l'Aigua, se'ls halen sense fregir." Tinc un cd on el Marquès de Pota canta aquest garrotí. Crec que també el tinc... Sí, el canta el Josep Rodes, lo Marquès de Pota. | |
|
| |
El noi del sucre
| Assumpte: Re: Lleida, capital de la cultura… espanyola Dc Gen 17, 2007 1:57 pm | |
| - cat1714 escrigué:
Sí, el canta el Josep Rodes, lo Marquès de Pota. El meu es un disc d´en Carles Juste "Lo Beethoven" on el marquès canta el garrotí. | |
|
| |
ranciolí
Nombre de missatges : 854 Registration date : 06/09/2006
| Assumpte: Re: Lleida, capital de la cultura… espanyola Dc Gen 17, 2007 2:22 pm | |
| Òstia... i ara que hi penso , què se n'ha fet del Gitano de Balaguer? https://www.youtube.com/watch?v=yl77rgq6vRw&mode=related&search= https://www.youtube.com/watch?v=2jQLXORXE04 https://www.youtube.com/watch?v=f-knsx5pSTc&mode=related&search= https://www.youtube.com/watch?v=7m3Vpz-ELTs | |
|
| |
El noi del sucre
| Assumpte: Re: Lleida, capital de la cultura… espanyola Dc Gen 17, 2007 2:48 pm | |
| - ranciolí escrigué:
- Òstia... i ara que hi penso , què se n'ha fet del Gitano de Balaguer?
No en tic ni idea, potser ha fet com tu i ha desertat del Rock´n´roll... | |
|
| |
cat1714
| Assumpte: Re: Lleida, capital de la cultura… espanyola Dc Gen 17, 2007 2:57 pm | |
| - ranciolí escrigué:
- Òstia... i ara que hi penso , què se n'ha fet del Gitano de Balaguer?
https://www.youtube.com/watch?v=yl77rgq6vRw&mode=related&search= https://www.youtube.com/watch?v=2jQLXORXE04 https://www.youtube.com/watch?v=f-knsx5pSTc&mode=related&search= https://www.youtube.com/watch?v=7m3Vpz-ELTs El qui canta allò de "cagon Déu, cagon Cristo"... | |
|
| |
cat1714
| Assumpte: Re: Lleida, capital de la cultura… espanyola Dc Gen 17, 2007 2:58 pm | |
- cat1714 escrigué:
Sí, el canta el Josep Rodes, lo Marquès de Pota. El meu es un disc d´en Carles Juste "Lo Beethoven" on el marquès canta el garrotí. lo Beethoven em sembla que no és gaire gitano. Els nois de la Violeta, el líder dels quals despatxa hamburgueses gegants al Burger King, també ho canten i sí que ho són. | |
|
| |
El noi del sucre
| Assumpte: Re: Lleida, capital de la cultura… espanyola Dc Gen 17, 2007 3:16 pm | |
| - cat1714 escrigué:
lo Beethoven em sembla que no és gaire gitano. Els nois de la Violeta, el líder dels quals despatxa hamburgueses gegants al Burger King, també ho canten i sí que ho són. Ja fa pinta de no ser-ho, però en sap un munt de la musica tradicional de Lleida. Els de la Violeta els vam portar un any a les festes alternatives de Sants. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Lleida, capital de la cultura… espanyola | |
| |
|
| |
| Lleida, capital de la cultura… espanyola | |
|