Neop@tria
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Neop@tria

Foro de discusión ta todas as antiguas tierras d'a Corona d'Aragón. Fòrum de discussió per a totes les terres de l'antiga Corona d'Aragó. Fòrum de debat per totas las terras de l'antiga Corona d'Aragon.
 
ÍndexÍndex  GALERIAGALERIA  CercarCercar  Últimas imágenesÚltimas imágenes  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar Sessió  

 

 Balances fiscals

Ir abajo 
2 participantes
AutorMissatge
Rondinaire




Nombre de missatges : 731
Registration date : 06/09/2006

Balances fiscals Empty
MissatgeAssumpte: Balances fiscals   Balances fiscals Icon_minitimeDj Oct 05, 2006 7:25 pm

De l'e-noticies

Cita :
Balances fiscals? No, gràcies

Fa uns dies, un polític molt important em va dir: "Em fa por demanar les balances fiscals en aquesta campanya electoral perquè molt em temo que quan les publiquin (com que estaran manipulades) en sortirem malparats". No li falta raó. De fet, tot s'ha començat a preparar per tal que la manipulació sigui digerida per etapes.

No només hi pot haver manipulació en el mètode de càlcul, sinó en altres aspectes que ara els explicaré. Pel que fa al mètode de càlcul, no em vull repetir massa. Hi ha el mètode del flux de caixa (o flux monetari) i el del flux de benefici. El primer té en compte on es gasten els diners. Un funcionari que viu a Madrid però fa feina per a tots els espanyols (que treballi, per exemple, a passaports), es considera que beneficia tots els espanyols, i així es comptabilitza. Però beneficia especialment Madrid, perquè allí es gasta el salari. En canvi, per al mètode del flux de benefici no es té en compte que el salari, aquest funcionari, se'l gasta només a Madrid i no pas a la resta d'Espanya! El mètode de flux de benefici tampoc no té en compte si els impostos es paguen en un indret o un altre (per exemple, Transmediterránea els paga a Madrid, etc.). Tot això serà un dels motius d'entabanament pel qual sortirà Madrid com a comunitat més solidària d'Espanya. I estaran tots contents (PP inclòs).

Però les martingales ja han començat —cal anar preparant el terreny. Com probablement saben, la UE publica cada any la renda per càpita (la riquesa) de totes les regions d'Europa. I la pondera segons el "cost del nivell de vida" d'aquella regió en qüestió —és normal, ja que no costa igual un autobús a Saragossa que a Barcelona. Anem malament si comparem el benestar d'una vídua que ingressa 5.000 euros a Barcelona amb una altra de Cadis que ingressa el mateix, si no es ponderen aquests ingressos segons el "nivell de vida" de cada lloc (amb 5.000 euros a Cadis es fan moltes més coses que no pas a Barcelona).

Doncs no. Per elaborar les estadístiques del 2003 el govern espanyol, que lidera aquest gran amic de Catalunya que es diu Zapatero —i que està envoltat de botiflers— ha decidit fer una cosa que no es va atrevir a fer ni el PP: deixar de subministrar a la UE la dada del "cost del nivell de vida" per autonomies. Li ha passat a Brussel·les un únic "cost del nivell de vida" per a tot Espanya. Maco, no? Aquest fet ens és perjudicial, ja que fa veure que els catalans som més rics del que realment som.

Jutgin vostès mateixos. L'any 2002 la renda per càpita catalana va ser de 23.997 ¤. L'any 2003 va baixar a 22.415 ¤. Segur que no s'ho imaginaven. Doncs sí senyor! Cada català va passar a ser un 6% més pobre. Oi que sembla impossible? Com que sempre ens diuen que anem millor que l'any passat... Que fort, no? Gràcies a aquesta petita trampeta (abans, als que feien aquestes coses a les Rambles els portaven al cuartelillo), consistent a unificar el "cost del nivell de vida" a tot Espanya, resulta que el 2003, malgrat esdevenir més pobres, Catalunya va guanyar posicions entre les regions d'Espanya i d'Europa! Ja veuen de què va la manipulació que ja s'ha posat en marxa. Catalunya s'empobreix i misteriosament, ale hop!, guanya posicions en riquesa.

El problema de les balances fiscals s'ha deixat podrir. Els partits catalans que han tingut el govern de Madrid a les seves mans no han actuat amb immediatesa. En aquest tema, com en molts d'altres, cal ser ràpid. "Si la setmana que ve el govern que vostè presideix no publica les balances fiscals, Espanya deixa de tenir govern i cal anar a eleccions anticipades". ¿No seria genial que tot el món s'assabentés que el govern espanyol cau perquè no ha volgut exercir la transparència que requereix la democràcia més bàsica? No es tractaria de "demanar més" (això vindria després), sinó de demanar informació vàlida per a tothom. La informació de les balances fiscals no cal elaborar-la. El govern de Madrid la té de fa temps.

No ha estat així. Hem discutit imports i percentatges d'inversió sense tenir aquesta informació a mà —per tant, hem discutit "a cegues"— i, a sobre, els hem deixat temps (anys) perquè preparin el terreny amb petites però importantíssimes trampes, que faran que el dia que es publiquin les balances fiscals no ens pugui donar la raó ni Brussel·les, ni Berlín, ni ningú. Serem els més rics d'Espanya i, a sobre, no serem els més solidaris. Passarem per ser uns simples xoriços. Algú va dir algun cop que "La feina mal feta no té futur"?

Snif, com m'enyoro de l'almogàver. amb ell podiem parlar d'aquests temes i ara, un altre cop, tornarà a restar sense cap resposta aquest post, snif, snif, snif qui ho diria jo dient aquestes coses, snif, snif, snif
Tornar a dalt Ir abajo
aragonum

aragonum


Nombre de missatges : 444
Localisation : Comitum Barcinonensium
Registration date : 05/09/2006

Balances fiscals Empty
MissatgeAssumpte: Re: Balances fiscals   Balances fiscals Icon_minitimeDj Oct 05, 2006 8:07 pm

Rondinaire escrigué:
Snif, com m'enyoro de l'almogàver. amb ell podiem parlar d'aquests temes i ara, un altre cop, tornarà a restar sense cap resposta aquest post, snif, snif, snif qui ho diria jo dient aquestes coses, snif, snif, snif

Au, plora com un facagador a la faldilla del Biel pq el Wilhem ha dit a un atre diari que Miquinensa és catalana!
Tornar a dalt Ir abajo
Rondinaire




Nombre de missatges : 731
Registration date : 06/09/2006

Balances fiscals Empty
MissatgeAssumpte: Re: Balances fiscals   Balances fiscals Icon_minitimeDv Oct 06, 2006 7:23 pm

aragonum escrigué:
Rondinaire escrigué:
Snif, com m'enyoro de l'almogàver. amb ell podiem parlar d'aquests temes i ara, un altre cop, tornarà a restar sense cap resposta aquest post, snif, snif, snif qui ho diria jo dient aquestes coses, snif, snif, snif

Au, plora com un facagador a la faldilla del Biel pq el Wilhem ha dit a un atre diari que Miquinensa és catalana!

Però el cabró no apareix, deu estar ben enfeinat
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Balances fiscals Empty
MissatgeAssumpte: Re: Balances fiscals   Balances fiscals Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Balances fiscals
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Neop@tria :: Neop@tria-
Canviar a: