Neop@tria
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Neop@tria

Foro de discusión ta todas as antiguas tierras d'a Corona d'Aragón. Fòrum de discussió per a totes les terres de l'antiga Corona d'Aragó. Fòrum de debat per totas las terras de l'antiga Corona d'Aragon.
 
ÍndexÍndex  GALERIAGALERIA  CercarCercar  Últimas imágenesÚltimas imágenes  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar Sessió  

 

 Xirinacs, D.E.P.

Ir abajo 
2 participantes
AutorMissatge
aragonum

aragonum


Nombre de missatges : 444
Localisation : Comitum Barcinonensium
Registration date : 05/09/2006

Xirinacs, D.E.P. Empty
MissatgeAssumpte: Xirinacs, D.E.P.   Xirinacs, D.E.P. Icon_minitimeDg Ago 12, 2007 11:49 pm

Anit va morir en Xirinacs. Descansi en pau.

Extret de Racócatalà



En ple ús de les meves facultats

marxo

perquè vull acabar els meus dies

en la soledat i el silenci.

Si em voleu fer feliç

no em busqueu.

Si algú em troba

li prego que,

estigui jo com estigui,

no vulgui ell pertorbar

la meva soledat

i el meu silenci.

Gràcies!





ACTE DE SOBIRANIA



He viscut esclau setanta-cinc anys

en uns Països Catalans

ocupats per Espanya, per França (i per Itàlia)

des de fa segles.

He viscut lluitant contra aquesta esclavitud

tots els anys de la meva vida adulta.

Una nació esclava, com un individu esclau,

és una vergonya de la humanitat i de l’univers.

Però una nació mai no serà lliure

si els seus fills no volen arriscar

llur vida en el seu alliberament i defensa.

Amics, accepteu-me

aquest final absolut victoriós

de la meva contesa,

per contrapuntar la covardia

dels nostres líders, massificadors del poble.

Avui la meva nació

esdevé sobirana absoluta en mi.

Ells han perdut un esclau.

ella és una mica més lliure,

perquè jo sóc en vosaltres, amics!



Lluís M. Xirinacs i Damians

Barcelona, 6 d’agost de 2007
Tornar a dalt Ir abajo
El noi del sucre

El noi del sucre


Nombre de missatges : 778
Registration date : 05/09/2006

Xirinacs, D.E.P. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Xirinacs, D.E.P.   Xirinacs, D.E.P. Icon_minitimeDl Ago 13, 2007 10:28 am

"Amics, accepteu-me

aquest final absolut victoriós

de la meva contesa,

per contrapuntar la covardia

dels nostres líders, massificadors del poble.

Avui la meva nació

esdevé sobirana absoluta en mi"



Que gran....Aquest son els imprescindibles.
Tornar a dalt Ir abajo
El noi del sucre

El noi del sucre


Nombre de missatges : 778
Registration date : 05/09/2006

Xirinacs, D.E.P. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Xirinacs, D.E.P.   Xirinacs, D.E.P. Icon_minitimeDv Ago 17, 2007 9:43 am

Extret de Vilaweb
*******************************************************

Multitudinari comiat a Xirinacs

Tot i la pluja, més de 3.000 persones van donar ahir l'últim adéu al lluitador antifranquista i el van homenatjar

el contrapunt


«Si algú em troba li prego que, estigui com estigui, no vulgui ell pertorbar la meva soledat i el meu silenci.» Però va ser impossible respectar l'última voluntat de Lluís Maria Xirinacs. L'estima popular va fer que més de 3.000 persones assistissin ahir al seu comiat i l'acompanyessin durant tot l'acte amb paraules de record i consignes nacionals. L'església de Santa Maria del Mar de Barcelona va quedar petita per retre homenatge a l'exsenador i sacerdot, fins al punt de deixar fora de la catedral del mar molts dels qui es van apropar per dir-li l'últim adéu. L'acte va acabar al Fossar de les Moreres, on la pluja no va aigualir un comiat ple de crits a favor de la independència i la terra lliure, i on les senyeres i les estelades van desafiar el mal temps, i moltes altres coses.





Lluís Maria Xirinacs va decidir morir en soledat, però va viure pel seu poble. Per ell, la vida era una actitud, i la mort, finalment, també. Va ser un despertador de consciències... i de mala consciència. Per a molts és més còmode recordar el Xirinacs que lluitava contra la dictadura que el que es declarava «amic d'ETA i Batasuna». Vaig tenir l'honor d'estar amb el Xiri tota aquella Diada del 2002, i les seves paraules no tenien res d'excèntric ni d'improvisació. Era un cop directe al pensament únic instal·lat a l'Estat, també a casa nostra, en relació amb les lluites d'alliberament nacional. Però en Xirinacs no era un lluitador a la contra sinó a favor. A favor de la democràcia. I dels drets col·lectius, que són els drets de les persones. Els drets resideixen en les col·lectivitats i els individus els exerceixen. I en el cas dels Països Catalans pel Xiri era molt simple: com que no es respecten els drets nacionals no som lliures, i per tant, amb dictadura o sense cal continuar lluitant. D'això alguns en diuen raresa, però és coherència i lleialtat. Ho tenia tan clar que se sentia esclau perquè el seu país ho és dels estats. «Han perdut un esclau», va retronar en el silenci del bosc ripollenc des de la seva colpidora nota pòstuma. Recentment, l'amic Josep Maria Terricabras em comentava que en aquesta pseudodemocràcia predominen els súbdits per sobre dels ciutadans. I jo hi afegeixo que cal valentia per ser ciutadà i no súbdit. En Xirinacs la va tenir fins a l'últim dia. No tothom pot dir el mateix. Les paraules d'en Terricabras també en tenien, de valentia. Les va pronunciar al costat dels «amics» d'en Xirinacs.

Al so de les campanes de les 10 del matí, ningú més podia entrar a Santa Maria del Mar. La basílica va convertir-se en el centre del catalanisme per retre un sentit homenatge a un dels seus lluitadors per la pau i la llibertat més distingits. Ningú no va voler deixar passar l'oportunitat d'acomiadar-se de Xirinacs en un funeral oficiat pel monjo de Montserrat Jordi Castanyer, qui va començar el seu parlament amb les últimes paraules de l'exsenador. Castanyer va assenyalar que Xirinacs era un home «en recerca permanent de la llibertat», del qual va destacar la personalitat patriòtica i compromesa amb la seva terra.
Destacades personalitats polítiques van fer acte de presència a la missa. A primera fila de l'església hi havia familiars de Xirinacs i representants de les institucions públiques catalanes, com ara l'alcalde accidental de la ciutat, Ramon Garcia Bragado, i el vicepresident i president en funcions de la Generalitat, Josep-Lluís Carod-Rovira. També hi havia, als bancs principals, el portaveu de CiU al Parlament, Felip Puig, i el cap d'Esquerra a l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Portabella. Entre la multitud, també hi havia el portaveu al Congrés d'ERC, Joan Tardà, i la portaveu d'ICV, Dolors Camats.


ACTE AL FOSSAR
En acabar la missa, més de 20 minuts d'aplaudiments i crits en favor dels Països Catalans van acompanyar el fèretre fins al Fossar de les Moreres, lloc on Xirinacs va fer el seu últim discurs el 2002 i on se li va donar l'últim adéu. La pluja no va impedir que en el lloc on són honorats els qui van ser defensors de Barcelona el 1714 es llegís l'Acte de Sobirania que Xirinacs va deixar com a escrit pòstum, en què expressava el seu sentiment «d'esclau en uns Països Catalans ocupats». Parlaments d'amics, actuacions musicals, crits en favor de la independència, estelades i senyeres onejant i Els Segadors, cantat per una plaça plena de gom a gom, van posar el punt final a l'emotiu comiat.
Tots aquells que ho van desitjar van poder entrar a la capella instal·lada en el Memorial 1714 per acomiadar Xirinacs, i deixar els seus desitjos en els llibres de record col·locats per a l'ocasió. Es van veure llargues cues per accedir-hi. Tot i que en principi es preveia enterrar Xirinacs al cementiri de Roques Blanques del Papiol, des de la Fundació Randa s'ha confirmat que les cendres de Xiri reposaran al Fossar de les Moreres, on l'Ajuntament de Barcelona s'ha compromès a estudiar la col·locació d'una placa d'homenatge.

****************************************************
Tornar a dalt Ir abajo
El noi del sucre

El noi del sucre


Nombre de missatges : 778
Registration date : 05/09/2006

Xirinacs, D.E.P. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Xirinacs, D.E.P.   Xirinacs, D.E.P. Icon_minitimeDv Ago 17, 2007 9:49 am

Dos preguntes que em queden al cap:

a) Que feien tota aquesta colla de polítics de merda a les primeres fileres del temple?....

b) On eren les 3000 persones l´Octubre del 2005? A la porta de la model només hi erem uns 40 reclamant el seu alliberament.

Quin país!....
Tornar a dalt Ir abajo
aragonum

aragonum


Nombre de missatges : 444
Localisation : Comitum Barcinonensium
Registration date : 05/09/2006

Xirinacs, D.E.P. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Xirinacs, D.E.P.   Xirinacs, D.E.P. Icon_minitimeDv Ago 17, 2007 9:33 pm

a) Los polítics, encara que arriben los últims, sempre van al davant de tot: només volen la foto.

b) A l'octubre de 2005 se li considerava un (pro)etarra a TOTS los mitjans de comunicació estatal i era poc menys que un apestat.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Xirinacs, D.E.P. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Xirinacs, D.E.P.   Xirinacs, D.E.P. Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Xirinacs, D.E.P.
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Neop@tria :: Neop@tria-
Canviar a: