Neop@tria
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Neop@tria

Foro de discusión ta todas as antiguas tierras d'a Corona d'Aragón. Fòrum de discussió per a totes les terres de l'antiga Corona d'Aragó. Fòrum de debat per totas las terras de l'antiga Corona d'Aragon.
 
ÍndexÍndex  GALERIAGALERIA  CercarCercar  Últimas imágenesÚltimas imágenes  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar Sessió  

 

 Accent circumflexe pel català

Ir abajo 
+2
El noi del sucre
Elladan
6 participantes
AutorMissatge
Elladan

Elladan


Nombre de missatges : 161
Localisation : Lo pla d'Urgell, Catalunya
Registration date : 08/10/2006

Accent circumflexe pel català Empty
MissatgeAssumpte: Accent circumflexe pel català   Accent circumflexe pel català Icon_minitimeDt Feb 06, 2007 12:33 pm

Que en penseu de poder usar l'accent circumflexe, aquest "^", en els casos en que varie la pronunciació entre català occidental i oriental?

Per exemple enlloc de "vuitè" o "vuité" escriure "vuitê"

M'ho vaig trobar com a etiqueta de la Wiki i em va semblar una idea interessant. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
El noi del sucre

El noi del sucre


Nombre de missatges : 778
Registration date : 05/09/2006

Accent circumflexe pel català Empty
MissatgeAssumpte: Re: Accent circumflexe pel català   Accent circumflexe pel català Icon_minitimeDt Feb 06, 2007 12:39 pm

Elladan escrigué:
Que en penseu de poder usar l'accent circumflexe, aquest "^", en els casos en que varie la pronunciació entre català occidental i oriental?

Per exemple enlloc de "vuitè" o "vuité" escriure "vuitê"

M'ho vaig trobar com a etiqueta de la Wiki i em va semblar una idea interessant. Very Happy

A mi ja em sembla bé tal i com està....
Tornar a dalt Ir abajo
cat1714

cat1714


Nombre de missatges : 989
Registration date : 05/09/2006

Accent circumflexe pel català Empty
MissatgeAssumpte: Re: Accent circumflexe pel català   Accent circumflexe pel català Icon_minitimeDt Feb 06, 2007 1:21 pm

Elladan escrigué:
Que en penseu de poder usar l'accent circumflexe, aquest "^", en els casos en que varie la pronunciació entre català occidental i oriental?

Per exemple enlloc de "vuitè" o "vuité" escriure "vuitê"

M'ho vaig trobar com a etiqueta de la Wiki i em va semblar una idea interessant. Very Happy

Una collonada com una casa. Jo parlo nord-occidental i aquesta e la faig i l'he fet oberta tota la vida.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.racocatala.cat/cat1714/
Elladan

Elladan


Nombre de missatges : 161
Localisation : Lo pla d'Urgell, Catalunya
Registration date : 08/10/2006

Accent circumflexe pel català Empty
MissatgeAssumpte: Re: Accent circumflexe pel català   Accent circumflexe pel català Icon_minitimeDt Feb 06, 2007 1:38 pm

Doncs a mi em semble una bona proposta. L'actual model d'accentuació es molt complicat i així serie més senzill i respectant millors els dos blocs dialectals de la llengua.
Tornar a dalt Ir abajo
Elladan

Elladan


Nombre de missatges : 161
Localisation : Lo pla d'Urgell, Catalunya
Registration date : 08/10/2006

Accent circumflexe pel català Empty
MissatgeAssumpte: Re: Accent circumflexe pel català   Accent circumflexe pel català Icon_minitimeDt Feb 06, 2007 1:41 pm

cat1714 escrigué:
Elladan escrigué:
Que en penseu de poder usar l'accent circumflexe, aquest "^", en els casos en que varie la pronunciació entre català occidental i oriental?

Per exemple enlloc de "vuitè" o "vuité" escriure "vuitê"

M'ho vaig trobar com a etiqueta de la Wiki i em va semblar una idea interessant. Very Happy
Una collonada com una casa. Jo parlo nord-occidental i aquesta e la faig i l'he fet oberta tota la vida.
Doncs jo mai l'he fet oberta i mira que parlo d'una forma molt abarcelonesada.
Tornar a dalt Ir abajo
El noi del sucre

El noi del sucre


Nombre de missatges : 778
Registration date : 05/09/2006

Accent circumflexe pel català Empty
MissatgeAssumpte: Re: Accent circumflexe pel català   Accent circumflexe pel català Icon_minitimeDt Feb 06, 2007 1:55 pm

Elladan escrigué:
respectant millors els dos blocs dialectals de la llengua.

Jo també escric coses que no pronuncio o que només es pronuncien a altres variants dialectals i no em sembla pas malament.
Tornar a dalt Ir abajo
ebrenc

ebrenc


Nombre de missatges : 444
Registration date : 20/10/2006

Accent circumflexe pel català Empty
MissatgeAssumpte: Re: Accent circumflexe pel català   Accent circumflexe pel català Icon_minitimeDc Feb 07, 2007 2:11 am

Sempre podeu escriure quint, sext, sèptim i octau. Wink jejeje
Tornar a dalt Ir abajo
Elladan

Elladan


Nombre de missatges : 161
Localisation : Lo pla d'Urgell, Catalunya
Registration date : 08/10/2006

Accent circumflexe pel català Empty
MissatgeAssumpte: Re: Accent circumflexe pel català   Accent circumflexe pel català Icon_minitimeDc Feb 07, 2007 4:29 am

ebrenc escrigué:
Sempre podeu escriure quint, sext, sèptim i octau. Wink jejeje

Jo prefereixo escriure cinqué, sisé, seté, vuité i nové o sinó cinquê, sisê, setê, vuitê i novê.
Tornar a dalt Ir abajo
ebrenc

ebrenc


Nombre de missatges : 444
Registration date : 20/10/2006

Accent circumflexe pel català Empty
MissatgeAssumpte: Re: Accent circumflexe pel català   Accent circumflexe pel català Icon_minitimeDc Feb 07, 2007 3:31 pm

Quint, sext, sèptim i octau són formes normatives. Les formes analògiques "a la valenciana" amb accent tancat diria que l'AVL les permet i que l'IEC no (ep!, només especulo).

Lo de l'accent circumflexe és una collonada, per favor. Donem marge al polimorfisme normatiu i ja està. Ara, si fos per mi, la ele geminada aniria al carrer.
Tornar a dalt Ir abajo
Xabip

Xabip


Nombre de missatges : 193
Localisation : Basque Far West
Registration date : 06/09/2006

Accent circumflexe pel català Empty
MissatgeAssumpte: Re: Accent circumflexe pel català   Accent circumflexe pel català Icon_minitimeDc Feb 07, 2007 3:33 pm

ebrenc escrigué:


Lo de l'accent circumflexe és una collonada, per favor. Donem marge al polimorfisme normatiu i ja està. Ara, si fos per mi, la ele geminada aniria al carrer.

Fes-me cinc cèntims d'això de la ele geminada que és quelcom que mai no he acabat d'entendre.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.blogari.net/toponimia
ebrenc

ebrenc


Nombre de missatges : 444
Registration date : 20/10/2006

Accent circumflexe pel català Empty
MissatgeAssumpte: Re: Accent circumflexe pel català   Accent circumflexe pel català Icon_minitimeDc Feb 07, 2007 3:52 pm

Xabip escrigué:
Fes-me cinc cèntims d'això de la ele geminada que és quelcom que mai no he acabat d'entendre.
¿En quins casos s'ha d'usar?
¿Per què resta normatiu si ningú ho conserva?
¿Per què és normatiu, doncs, si no representa cap oposició fonològica per a cap catalanoparlant?

De raons me'n vénen al cap unes quantes
1. Llatinisme
2. Marcatge d'esta solució (però amb pertinència fonològica!) en francès, anglès, italià...
3. Diferència amb el castellà
---

i, independentment de tot això, és una pijada d'un etimologisme potser bastant absurd

en definitiva, la ela geminada és demagògica, agreuja el fracàs escolar, jejeje Laughing
Tornar a dalt Ir abajo
ranciolí

ranciolí


Nombre de missatges : 854
Registration date : 06/09/2006

Accent circumflexe pel català Empty
MissatgeAssumpte: Re: Accent circumflexe pel català   Accent circumflexe pel català Icon_minitimeDc Feb 07, 2007 5:25 pm

Que anyoreu a Fran Gombau?
Tornar a dalt Ir abajo
ebrenc

ebrenc


Nombre de missatges : 444
Registration date : 20/10/2006

Accent circumflexe pel català Empty
MissatgeAssumpte: Re: Accent circumflexe pel català   Accent circumflexe pel català Icon_minitimeDc Feb 07, 2007 6:05 pm

Laughing
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Accent circumflexe pel català Empty
MissatgeAssumpte: Re: Accent circumflexe pel català   Accent circumflexe pel català Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Accent circumflexe pel català
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Neop@tria :: Linguae-
Canviar a: