Neop@tria
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Neop@tria

Foro de discusión ta todas as antiguas tierras d'a Corona d'Aragón. Fòrum de discussió per a totes les terres de l'antiga Corona d'Aragó. Fòrum de debat per totas las terras de l'antiga Corona d'Aragon.
 
ÍndexÍndex  GALERIAGALERIA  CercarCercar  Últimas imágenesÚltimas imágenes  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar Sessió  

 

 I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau

Ir abajo 
4 participantes
AutorMissatge
ebrenc

ebrenc


Nombre de missatges : 444
Registration date : 20/10/2006

I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau Empty
MissatgeAssumpte: I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau   I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau Icon_minitimeDj Des 21, 2006 2:12 am

Conversa avui pel Messenger...
Cita :
por cierto he estado la semana pasada en los Alpes, y en el apartamento estuve toda la semana con una chavala de Beseit
jaja, molt bé
anda maño... q cabeza más dura...le digo, ---anda de Bezeit! pues hablarás català--- y dice ---catalan no, xapurriau---....y yo ---si bueno, català d'Aragón--- y la otra q no q no...q xapurriau
no le conseguí convencer
jajajajajaja
q dice que el catalán es una cosa y el xapurriau otra q no tiene nada q ver
dios
l'agarro yo i me sent parlar i ya vories
y yo...joer q es un dialecto... y la otra q no, q dice q su madre es catalana y que ella habla catalán tb y chapurriau...q dice q es trilingüe tu!
pq su madre es de Barna.... y le dije q sí q el dialecto de Barna es distinto...
hostia, pa quan el diccionari?
jejeje
joder, lo que passa per no conèixer los pobles del costat!! jajaja

Cita :
pos a zagala ista se apoyaba en a esferenzia entre lo "catalán" y o "chapurriau", seguntes era porque se prenunzia de distinta traza y tamién porque bi ha muitas parabras diferens
tamién me dixo que tu tampoco charras catalán...es también xapurriau dize ---en Tortosa tamién se i charra xapurriau---


Cita :
pues lo curioso del caso es que otra chavala q conozco tb de Cretas en el Matarraña dice exactamente lo mismo...q de catalán nada
asi q habrá q crear los "Països Xapurriaus" y quitar la Francha y Tortosa de los Catalans

drunken
Tornar a dalt Ir abajo
ranciolí

ranciolí


Nombre de missatges : 854
Registration date : 06/09/2006

I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau Empty
MissatgeAssumpte: Re: I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau   I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau Icon_minitimeDj Des 21, 2006 2:19 am

He, he, bueno, pos si diuen que a Tortosa tb es parle xapurriau, no van massa desencaminades. Almenys són coherents i no canvien lo nom de la llengua segons la frontera. Per cert, bones relacions tens tu... un fablant que pase els dies als Alpes en matarranyenques xapurrianistes... me l'hauràs de presentar santa
Tornar a dalt Ir abajo
Xabip

Xabip


Nombre de missatges : 193
Localisation : Basque Far West
Registration date : 06/09/2006

I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau Empty
MissatgeAssumpte: Un poema   I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau Icon_minitimeDj Des 21, 2006 1:00 pm

Yo
no Parlo Catalá



Yo no parlo catalá,
lo que parlo es chapurriau,
y si escriure no em dixau
de la manera que vull
pos per mí tanqueu los ulls
y nauton tots a ...

Si no enteneu lo que escric
perque la lletra no es clara
u entendré; pero tos dic
que a mí no em done la gana
acacha el cap y aguantá
que me diguen catalá.


Y pel mateix no m'agrade
fe aná aquelles çes trencades
y que pera di milló
tinga que ficá la erre
al final de la paraula;
lo que llich, sap, se n'entere,
si dic "fa temó" o "caló".


Si la vols traure, pos traula
que als que mos volen maná
no tenim perqué fels cas;
ya sen podríen aná
aon yo me sé y tu te sas.


Siguem de Beseit o Cretes
(roquerols, gen de puñetes )
o de consevol racó
aquí mos podem parlá
sense escriure en catalá;
(ni falta que mos fará
perque el chapurriau, crec yo,
per sempre perdurará ).


Yo tos voldría "pedí",
tos voldría demaná,
que me faigueu cas a mí
y si escriure algo voleu
vergoña no ne tingueu,
que el chapurriau es així:
sense regles que mos guíon.


Los catalans que no es fíon.
Per a que quedo mol clá,
no els ting rabia als meus veíns.
Pero lo que ting a dins
u escric en la meua má,
y en la meua llengua* u dic
y si fa falta, u escric.




*
lengua física, no me refiero al lenguaje: considero el chapurriau
como un dialecto.



* llengua física, no me referixco al lenguaje: considero el chapurriau
com un dialecte.


http://www.fisiobeseit.com/proyectos/poesia/moncho/index.htm
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.blogari.net/toponimia
ranciolí

ranciolí


Nombre de missatges : 854
Registration date : 06/09/2006

I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau Empty
MissatgeAssumpte: Re: I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau   I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau Icon_minitimeDj Des 21, 2006 1:50 pm

Osti, tu, Moncho, Ramon Guimerà, l'eix central del Centre de Recursos de la Franja da Punent. Segons diuen aquí
Cita :
un dels eixos centrals del Centre, la divulgació dels escriptors i autors de les nostres comarques.
Cita :
un dels elements que s’empraran amb aquesta finalitat serà el ‘Portal d’Autors’ de la Franja de Ponent, que es començarà a elaborar en breu i que coordinarà el poeta beseità Ramon Guimerà, amb diferents col·laboradors.
http://www.franjadeponent.cat/default.asp?mod=noticias&sec=open&id=304

Algú en sap alguna cosa d'este projecte? Una fotuda de pel més a la Generalitat de Catalunya? Estan juntents al mateix pou la divulgació dels escriptors i l'observatori de la franja?
Tornar a dalt Ir abajo
Xabip

Xabip


Nombre de missatges : 193
Localisation : Basque Far West
Registration date : 06/09/2006

I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau Empty
MissatgeAssumpte: Re: I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau   I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau Icon_minitimeDj Des 21, 2006 2:00 pm

ranciolí escrigué:
Osti, tu, Moncho, Ramon Guimerà, l'eix central del Centre de Recursos de la Franja da Punent. Segons diuen aquí
Cita :
un dels eixos centrals del Centre, la divulgació dels escriptors i autors de les nostres comarques.
Cita :
un dels elements que s’empraran amb aquesta finalitat serà el ‘Portal d’Autors’ de la Franja de Ponent, que es començarà a elaborar en breu i que coordinarà el poeta beseità Ramon Guimerà, amb diferents col·laboradors.
http://www.franjadeponent.cat/default.asp?mod=noticias&sec=open&id=304

Algú en sap alguna cosa d'este projecte? Una fotuda de pel més a la Generalitat de Catalunya? Estan juntents al mateix pou la divulgació dels escriptors i l'observatori de la franja?

I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau Icon_eek Flipo
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.blogari.net/toponimia
ebrenc

ebrenc


Nombre de missatges : 444
Registration date : 20/10/2006

I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau Empty
MissatgeAssumpte: Re: I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau   I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau Icon_minitimeDj Des 21, 2006 11:49 pm

Mmm... weno donem un marge a veure si hi ha una integració favorable. Rolling Eyes
Tornar a dalt Ir abajo
ramonguimera




Nombre de missatges : 1
Registration date : 26/05/2012

I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau Empty
MissatgeAssumpte: Aiks!   I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau Icon_minitimeDs Maig 26, 2012 10:58 pm

Hola a tots, sòc Ramon Guimerà (Moncho).
A Beseit i la comarca, quan jo estudiava, NO mos van ensenyar català. Ara al menys és optatiu, i és bo poder escollir.
- Me va tocar estudiar català i valencià (tinc el nivell mitjà de valencià) però m'agrade escriure més paregut a com parlem, és la essència del nostre parlar.
M'hai desvinculat del "jaleo" de llengües, normalització, gramàtiques i la mare què ho va parir tot..
La única NORMA què m'agrade és (ja es agüela però encara se pot vore) la Norma Duval.

Respecto a la gent què defen la llengua catalana i discuteix, però a mí què NO m'acalenton lo cap.

Una frase què resumix tota la meua filosofia en contra de tanta tonteria. "Lo gos fart, badalle":
- Quan la gent acabe de menjar, pot discutir sobre llengua (política, etc), però quan NO ñaigue de menjar, estos mateixos (en la llengua que sigue) discutiran uns altres temes més prioritaris.

NO vaig tirar endavant el projecte del "centre de recursos de la franja de ponent" perquè lo nom mateix ja no l'entenia.

Encara tinc els meus poemes a la web (en castellà la majoria):
ramonguimera PUNTO com

Recomano serretllibres.com (aquí es parle de llengua, llibres, literatura de la franja, Matarranya, catalana, etc...)
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau Empty
MissatgeAssumpte: Re: I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau   I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
I diuen que a l'Ebre català es parla el xapurriau, riau-riau
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Neop@tria :: Linguae-
Canviar a: