Neop@tria

Foro de discusión ta todas as antiguas tierras d'a Corona d'Aragón. Fòrum de discussió per a totes les terres de l'antiga Corona d'Aragó. Fòrum de debat per totas las terras de l'antiga Corona d'Aragon.

ÍndexÍndex  GALERIAGALERIA  FAQFAQ  CercarCercar  Registrar-seRegistrar-se  Llista de MembresLlista de Membres  Grups d'UsuarisGrups d'Usuaris  Iniciar Sessió  

Comparte | 

Lenguas de españa

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo 
Anar a pàgina : Previ  1, 2
AutorMissatge
ebrenc

Nombre de missatges : 444
Registration date : 20/10/2006

MissatgeAssumpte: Re: Lenguas de españa   Dt Oct 24, 2006 5:06 pm

Zones on a hores d'ara es troben parlants
nadius, exacte. Més que res per "delimitar" aquella zona d'Euskal
herria que puga considerar-se més "tirant cap a aragonesa", com seria
el cas de la comarca de Tudela, vaja.
Tornar a dalt Ir abajo
Veure perfil de l'usuari
Xabip

Nombre de missatges : 193
Registration date : 06/09/2006

MissatgeAssumpte: Re: Lenguas de españa   Dc Oct 25, 2006 10:24 pm

ebrenc escrigué:
Zones on a hores d'ara es troben parlants
nadius, exacte. Més que res per "delimitar" aquella zona d'Euskal
herria que puga considerar-se més "tirant cap a aragonesa", com seria
el cas de la comarca de Tudela, vaja.

Doncs el primer mapa que et vaig dir (hi vas ficar tú l'enllaç) és més
o menys correcte pel que fa a la existència de parlants nadius, tot i
que a Navarra hi ha alguns per sota de la linea que es marca, però molt
residuals.
Tornar a dalt Ir abajo
Veure perfil de l'usuari http://www.blogari.net/toponimia
SEDILES O FURO!!!

Nombre de missatges : 17
Registration date : 13/11/2006

MissatgeAssumpte: Re: Lenguas de españa   Dl Nov 13, 2006 4:32 pm

por mas ke intenten reducir el aragones al alto aragon.... en muitos pueblos de teruel se charra el aragones como luenga materna, Recuerdo una señora que me hablaba hace unos años, cuando yo tenia 10 o por ai y me dejo intrigado, con el tiempo descubri ke era aragones, lo malo eske sus hijos ya no lo charran, aunke lo entiendan, esta claro que en el alto aragon el aragones esta muito mas presente que en el resto de aragon, eso no lo niega nadie.... pero patrimonio exclusivo no es.
Tornar a dalt Ir abajo
Veure perfil de l'usuari
Xabip

MissatgeAssumpte: Re: Lenguas de españa   Dl Nov 13, 2006 4:34 pm

SEDILES O FURO!!! escrigué:
por mas ke intenten reducir el aragones al alto aragon.... en muitos pueblos de teruel se charra el aragones como luenga materna, Recuerdo una señora que me hablaba hace unos años, cuando yo tenia 10 o por ai y me dejo intrigado, con el tiempo descubri ke era aragones, lo malo eske sus hijos ya no lo charran, aunke lo entiendan, esta claro que en el alto aragon el aragones esta muito mas presente que en el resto de aragon, eso no lo niega nadie.... pero patrimonio exclusivo no es.

Tornar a dalt Ir abajo
SEDILES O FURO!!!

Nombre de missatges : 17
Registration date : 13/11/2006

MissatgeAssumpte: Re: Lenguas de españa   Dl Nov 13, 2006 4:35 pm

mas de uno me ha puesto esa cara...
Tornar a dalt Ir abajo
Veure perfil de l'usuari
Elladan

Nombre de missatges : 161
Registration date : 08/10/2006

MissatgeAssumpte: Re: Lenguas de españa   Dl Nov 13, 2006 4:48 pm

Al comtat de Treviño, que es de Burgos peró envoltat per tots els costats per la província d’Álava, si parle o si parlave basc?
Tornar a dalt Ir abajo
Veure perfil de l'usuari
Xabip

MissatgeAssumpte: Re: Lenguas de españa   Dl Nov 13, 2006 5:10 pm

Elladan escrigué:
Al comtat de Treviño, que es de Burgos peró envoltat per tots els costats per la província d’Álava, si parle o si parlave basc?

Si, a la part est del comptat amb molta probabilitat fins als començaments del segle XIX o al menys finals del XVIII, com a la major part de la Muntanya Alabesa.
Tornar a dalt Ir abajo
Xabip

MissatgeAssumpte: Re: Lenguas de españa   Dl Nov 13, 2006 5:38 pm

mas de uno me ha puesto esa cara...

No me extraña, porque me da en la nariz que confundes "castellano con rasgos aragoneses" con "aragonés". Quizá yerre y si que haya habido hablantes de aragonés en el siglo XX en Teruel, pero lo dudo, es la primera noticia que tengo.

De todas formas, danos más detalles (pueblo de nacimiento, testimonios de los lugareños, qué dicen sus hijos...), porque si no no dejan de ser las impresiones de un crío de 10 años escuchando a una anciana, y no sé, no me parece el colmo del rigor. Wink
Tornar a dalt Ir abajo
Joannòt d'Òstariz

Nombre de missatges : 245
Registration date : 14/10/2006

MissatgeAssumpte: Re: Lenguas de españa   Dt Nov 14, 2006 8:09 pm

drunken
Tornar a dalt Ir abajo
Veure perfil de l'usuari
aragoniard

Nombre de missatges : 31
Registration date : 09/11/2006

MissatgeAssumpte: Re: Lenguas de españa   Dc Nov 15, 2006 4:41 pm

Enca que este tema de l'aragonés en Teruel en o sieglo XX ye cuasi imposible, bi ha una chiqueta ipotesis que, adibindo-ie un poquet de romanticismo, podrianos considerar.

Me refiero a casos aislaus de masovers teruelanos. Ye izir, ¿Se podrían aber quedau casos aislaus, fosilizaus, d'aragonés de transición enta o catalán en bels masovers?

Soi parlando d'"exemplars" unicos, de chen que no aiga saliu practicamén de a suya masía, y que esen conserbau ixe aragonés de transizión que ya no existe, ya que no i hai una aragonés á o que "transizionar".

D'ixe aragonés talmén no'n serían ni cosziéns y nomás lo parlarían en os momentos de a bida pribada y no en toz.

Si encara nos trobamos sospresas en un puesto tan pataquiau como lo Pirineo ¿Qué no podría aber-se parlau en ixas masias aragonesas aisladas y autosuficiens dica no fa guaire tiempo?
Tornar a dalt Ir abajo
Veure perfil de l'usuari
ebrenc

Nombre de missatges : 444
Registration date : 20/10/2006

MissatgeAssumpte: Re: Lenguas de españa   Dj Nov 16, 2006 8:21 pm

elephant
Tornar a dalt Ir abajo
Veure perfil de l'usuari
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Lenguas de españa   

Tornar a dalt Ir abajo

Lenguas de españa
Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt 
Pàgina 2 de 2Anar a pàgina : Previ  1, 2

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Neop@tria :: Linguae-
Canviar a: