cat1714

Registrat : 05 Set 2006 Missatges : 989
| Assumpte: Viatge al Vaticà d'Isidre Gavín Dt Set 19, 2006 9:38 am | |
|  Segre, 19/9/06
---------------------------
Gavín nega cap voluntat 'electoralista' en el viatge al Vaticà i afirma que Ros 'fuig d'estudi' en el litigi
Estela Busoms // ACN // 18.09.2006 // 13:36h.
El president de la Diputació també ha acusat Ros de continuar 'fugint d'estudi' en la defensa de la unitat del Museu Diocesà. Gavín ha recordat que la Paeria va declinar participar en el viatge al Vaticà, ja que la Diputació va convidar totes les institucions que formen el Consorci. Per ell aquesta és 'la prova més clara que això no té cap altra voluntat que reforçar el paper del Consorci'.
Així mateix, el president de la Diputació ha dit que troba 'lògic' que la Generalitat tampoc no s'hagi sumat a la iniciativa ja que en tot aquest litigi 'no està portant a terme una acció clara de defensa del patrimoni i del Museu de Lleida'. La mateixa valoració ha tingut per a l'Ajuntament de la capital del Segrià, que assegura que 's'ha dedicat a justificar o donar cobertura a les posicions canviants de la pròpia Generalitat'.
En tot cas, Gavín ha afegit que assumeixen la feina de defensar de la unitat de Museu Diocesà al Vaticà i que estan disposats a arribar 'fins al final'. 'Igual com vam presentar un recurs contra la Generalitat també utilitzarem totes les eines al nostre abast per evitar que hi hagi una resolució que no estigui justificada sobre la base de les proves i els documents que tots tenim', ha dit.
El president de la Diputació té la intenció d'informar la Santa Seu que les obres d'art del Museu de Lleida, Diocesà i Comarcal, són afers d'interès general pels ciutadans de les comarques de Lleida, pel patrimoni cultural i històric del territori i per totes les institucions que formen part del Consorci del Museu, i que també correspon a la Diputació de Lleida defensar en la seva unitat i integritat.
Gavín entregarà al representant del Vaticà l'argumentació jurídica i històrica per defensar la unitat de la col·lecció, rèpliques dels títols jurídics que acrediten la possessió de les obres per part del Museu de Lleida, el llistat d'obres en litigi i il·lustracions que les reprodueixen els acords presos en junta de portaveus a la Diputació, i el Contenciós Administratiu que la Diputació va presentar a la Sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya contra la resolució de la Generalitat. Així mateix, es lliurarà documentació que recull l'obra feta pel Bisbe Messeguer.
El representant de la Santa Seu encarregat de rebre el President de la Diputació de Lleida serà Monsenyor Miquel Huguet Ametller, responsable d'Assumptes d'Espanya de la Secretari d'Estat del Vaticà.
--------------------------------
Llevot creu que el viatge de Gavín al Vaticà no serà efectiu per trobar una solució pactada al litigi de les obres de Diocesà
Àngels Antón // ACN // 18.09.2006 // 13:55h.
El director dels serveis territorials de Cultura a Lleida ha afegit que des de la conselleria de Cultura continuen treballant intensament per solucionar el litigi per les obres d'art del Museu Diocesà. 'Creiem que no és oportú escenificar les converses que des del departament han mantingut tant l'exconsellera, Caterina Mieras, com l'actual conseller, Ferran Mascarell, per arribar a un acord pactat entre totes les parts', segons Llevot.
Des de la conselleria creiem que aquesta no és la forma més efectiva de resoldre el litigi i, en tot cas, 'dependrà de la persona amb la que el president de la Diputació de Lleida pugui parlar', ha afegit Llevot.
No obstant això, Cultura respecta la decisió de la Diputació de Lleida d'anar al Vaticà, 'ja que és positiu que les institucions facin tot el possible per solucionar el litigi'.
Pel que fa al conflicte, Llevot ha indicat que estan a l'espera que el Bisbat de Lleida decideixi si presentarà recurs contra la decisió del Vaticà de traslladar les obres d'art a Aragó. |
|
aragonum

Registrat : 05 Set 2006 Missatges : 440 Localisation : Comitum Barcinonensium
| Assumpte: Re: Viatge al Vaticà d'Isidre Gavín Dt Set 19, 2006 11:20 am | |
| Suposo que lo viatge lo pagaran los mossens, no? _________________ «Desperta ferro! Sobra la vida! Desperta ferro! Enristem! Aragó, Aragó! Tenim a la boca un arma: és la llengua de Moncada.» |
|
ranciolí

Registrat : 06 Set 2006 Missatges : 854
| Assumpte: Re: Viatge al Vaticà d'Isidre Gavín Dt Set 19, 2006 11:56 am | |
| Lo dilluns pel matí fotien un debat a Aragon Ràdio (per cert, se sent fina Móra la Nova, lumenus) i el representant socialista die que voien les obres per a tornar-es al seu origen  |
|
aragonum

Registrat : 05 Set 2006 Missatges : 440 Localisation : Comitum Barcinonensium
| Assumpte: Re: Viatge al Vaticà d'Isidre Gavín Dt Set 19, 2006 1:13 pm | |
| Als mossens? _________________ «Desperta ferro! Sobra la vida! Desperta ferro! Enristem! Aragó, Aragó! Tenim a la boca un arma: és la llengua de Moncada.» |
|
ranciolí

Registrat : 06 Set 2006 Missatges : 854
| Assumpte: Re: Viatge al Vaticà d'Isidre Gavín Dt Set 19, 2006 1:20 pm | |
| | Lo sóu de capellà no deu donar per a fer esglésies |
|