Neop@tria
Foro de discusión ta todas as antiguas tierras d'a Corona d'Aragón. Fòrum de discussió per a totes les terres de l'antiga Corona d'Aragó. Fòrum de debat per totas las terras de l'antiga Corona d'Aragon.
 
IndiceIndice  GaleríaGalería  FAQFAQ  BuscarBuscar  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
Publicar un tema nou   Respondre al tema
 

Et volem sencer, Museu de Lleida

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo 
AutorMissatge
cat1714




Registrat : 05 Set 2006
Missatges : 989

MissatgeAssumpte: Et volem sencer, Museu de Lleida   Dv Jul 04, 2008 11:07 am

Et volem sencer, Museu de Lleida

Les setze entitats que conformem la Plataforma Cívica per la Unitat del Museu de Lleida, reunides dimecres, dia 2 de juliol de 2008, davant del fet de la signatura de l’acord el passat dilluns, dia 30 de juny, entre el Bisbat de Lleida i el Bisbat de Barbastre-Montsó, i de les successives i alarmants notícies aparegudes anunciant l’imminent trasllat de les peces d’art del Museu de Lleida, la Plataforma manifesta el següent:

  • El document signat entre la Nunciatura, el Bisbat de Lleida i el Bisbat de Barbastre-Montsó conté múltiples inexactituds i falsedats respecte el patrimoni en litigi.
  • L’administrador apostòlic de Lleida, Xavier Salinas, ha traït la veritat en afirmar que les peces d’art són propietat de les parròquies de la Franja i que estaven en dipòsit al Museu de Lleida. Existeixen proves documentals definitives que demostren tot el contrari.
  • Entenem d’una gravetat extrema que l’administrador apostòlic Salinas hagi cedit els seus poders sobre el tema del patrimoni a la Nunciatura. Amb això entenem que pretén obviar la legítima autoritat civil catalana.
  • Amb aquest acord es desautoritza i traeix tota la tasca de recuperació i conservació que els anteriors bisbes de Lleida havien portat a terme al llarg de molts anys.
  • Els efectes de l’acord no tan sols són un espoli que afecta les Terres de Ponent, sinó que destrueix una part de la memòria històrica de tot Catalunya.
  • Que ningú es pensi que la ciutadania de Lleida i d’arreu de Catalunya acceptarà sense resistència els possibles efectes d’aquest acord. Demanem als governants, polítics i a tot el món acadèmic i associatiu que facin costat el seu poble, defensant la unitat del patrimoni comú. No estem davant d’un tema eclesiàstic, sinó civil, i la ciutadania farà sentir la seva veu.
Així doncs, anunciem que en les properes setmanes convocarem actes i
accions reivindicatives per tal de defensar la propietat, unitat i permanència d’aquest patrimoni comú de tots els catalans. Demanem la resposta àmplia de tota la ciutadania de Lleida i alhora de la Franja de Ponent en suport d’aquestes legítimes i justes reivindicacions.

PLATAFORMA CÍVICA PER LA UNITAT DEL MUSEU DE LLEIDA
Tornar a dalt Ir abajo

Et volem sencer, Museu de Lleida

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1

Permiso de este foro:No pots respondre a temes en aquest fòrum
Neop@tria :: Art-
Publicar un tema nou   Respondre al tema